Boeman Stemra……nu het nog kan!

Hoi…

Het is even geleden (op de één of andere manier blijft het lastig om tijd vrij te maken voor de ontspannende dingen), maar hier weer een nieuwe post van mij.

Het trieste nieuws (alhoewel nieuw is het ook niet helemaal meer) dat de dames en heren van Buma Stemra hebben besloten om ons bloggers te elimineren als muziekverspreiders kwam ook bij mij hard aan. Ik denk dat ik van mezelf toch wel kan zeggen dat ik een muziekliefhebber ben, zal niet zeggen dat ik er waanzinnig veel van af weet, maar mijn waardering voor de muziek bestrijkt toch wel een breed vlak. Daarnaast vind ik het leuk om deze, soms onbekende artiesten bij het brede publiek, met anderen te delen. Volgens mij stimuleert dat mensen die een bepaalde artiest niet of nauwelijks kennen om deze te gaan ontdekken.

Dit kan tot gevolg hebben dat deze artiest nieuwe fans/volgers krijgt en als het een beetje meezit stijgt de verkoop van cd’s als gevolg daarvan. Nee, zeggen de dames en heren van Buma Stemra, dat willen we niet, want dit dupeert de muzikant en die loopt op die manier inkomsten mis……???

Het idee dat ze hebben is dat ik, en met mij de andere bloggers en bloggerinnen, een smak geld gaan neertellen om de video’s te ‘mogen’ embedden….net of ik (en ik denk ook die andere bloggers en bloggerinnen) daar mijn zuurverdiende centjes aan uit ga geven!! Ik denk dat een artiest juist blij moet, en waarschijnlijk ook ZAL, zijn dat wij hun muziek verder verspreiden. Op die manier zullen ze eerder meer verkopen i.p.v. minder, hoogstwaarchijnlijk zal het gevolg ook zijn dat er heel weinig video’s nog geplaatst zullen worden op blogs……wat zouden artiesten als Esmee Denters en Laura Jansen daar van vinden?

Pffffffff……laten we dit land nog wat verder dichttimmeren met regels, dan komt het vast in orde……hoe was de reclame ook alweer; ‘Met minder regels krijgen we meer geregeld’……dusssssss!

Martijn…

Geef een reactie

