Gelukzaligheid…

Het leven is een rare gebeurtenis, ik ben nu 34 (soms vergis ik me en denk ik dat ik slechts 33  jaren oud ben, maar de waarheid achterhaalt me altijd weer) en heb elke dag nog het idee dat het leven nog moet beginnen. Elk jaar  (schooljaar of kalenderjaar? Het maakt niet uit) opnieuw denk ik nu begint het, maar telkens opnieuw heb ik weer wel een andere reden waarom HET nog niet begonnen is.

Hetzelfde geldt voor volwassen worden. Toen ik 8 jaar was, dacht ik; wacht maar tot ik straks op het voortgezet onderwijs zit! Toen was het; wacht maar tot ik 16 ben, gevolgd door de gevleugelde uitspraak; Als ik 18 ben, dan ben ik volwassen. Toen was ik ineens 25 en had ik een zoon, ik was inmiddels 8 jaar bij mijn toenmalige vriendin (schrik niet, ze is niet weg, ze is nu mijn vrouw) en dacht dat ik nu wel met de grote mensen mee mocht gaan praten. Niets was minder waar, ik bleek nog gewoon een grote puber te zijn. Mijn schoonvader, een wijs man, zei mij dat ik er nog wel achter kwam als ik richting zijn leeftijd kwam (op dat moment zo rond de 50) en ik weet nog dat ik dacht; pfff oude man, ik weet echt wel hoe het leven in elkaar steekt, maar ook dit bleek wederom een illusie.

Inmiddels ben ik alweer met mijn vijfde opleiding bezig en moet er hierna nog één om te blijven werken waar ik nu zit en ook nu denk ik weer; Als ik met die opleidingen klaar ben, dan begint het echte leven en ondertussen………gaat het leven gewoon voorbij, het kabbelt voort. Dit schrijvende wek ik misschien het idee dat ik niet gelukkig ben, maar niets is minder waar: ik ben WAANZINNIG gelukkig! Het doet me wel denken aan de uitspraak van, ik geloof, John Lennon; Life is what happens to you while youre busy making other plans….niks meer en niks minder.

Ik heb net in de tuin een overheerlijke Cohiba opgerookt in combinatie met een lekkere kop senseo Dark Roast, al lezende in, de vanmiddag aangeschafte, bundel Klunen van Kluun. Het leven kan soms zo simpel zijn…..het ultieme gevoel van Gelukzaligheid…

Martijn…

Geef een reactie

