Make-up voor mannen, vernieuwend of oud nieuws….?

Op weg van mijn schoonouders naar huis staat bij ons altijd 3fm op, dat betekent aan het einde van de middag Koen en Sander en op zondagmiddag ‘De 6 van Barbera‘. Bij laatstgenoemde ging het afgelopen zondagmiddag over mannen make-up (zie deze site), Barbera vond het niets en de vrouw aan de andere kant van de lijn juist weer wel (nu moest zij ook wel, aangezien dit haar werk is en zij er voor betaald wordt om het mooi te vinden).

Ik vroeg aan mijn vrouw of ik ook een lijntje onder de ogen mocht, maar zij vond een armbandje al genoeg (ik draag een heel mannelijke, lederen armband). Maar waarom eigenlijk ook niet? In de middeleeuwen was het een teken van welvaart wanneer de man een wit (lees: bepoederd) gezicht had, want dat betekende dat hij geen zware arbeid buiten de deur hoefde te doen. Dus ik zeg alle mannen aan de eyeliner en lipgloss! Kijk naar Billy Joe Armstrong of Johnny Depp, stoere mannen mannen en toch aan de eyeliner, maar waarschijnlijk ben ik niet mans genoeg om mijn zin door te drijven en loop ik als lulletje rozenwater achter de trend aan……..achja: what else is new?

Martijn…

Geef een reactie

