Muziekje van de Dag (16)…

Een jaar of 16 geleden (jeetje wat word ik oud 😦 ) deed ik recreatiewerk met een goede vriend van me. We werkten toen in Trier bij een Aegon Feriënpark (heet inmiddels anders) en ik had toen niet de luxe om mij te vervoeren in een auto. Nu was ik toen ook 17, dus als ik mij wel had verplaatst met de auto dan was ik waarschinlijk ook aangehouden, maar dat terzijde…

Ik moest mij dus verplaatsen met de trein. Deze ging door Duitsland, via Luxemburg, naar België en kwam aan in Bergen op Zoom, alwaar ik de bus richting het pittoreske Ossendrecht moest nemen. Dit gehele feest nam een uurtje of 8 (zonder vertragingen) in beslag en je begrijpt dat dit waanzinnig saai was (ik ondernam dit in mijn uppie). Mijn vreugde was dan ook groot toen ik van mijn vriend een aantal cassettebandjes (!!) mocht lenen voor in mijn walkman (Jaja, zolang geleden is dit verhaal).

Tijdens deze reizen heb ik kennisgemaakt met muziek die vanaf toen mijn muzieksmaak heeft bepaald. Wat stond daar dan allemaal op? Dog eat Dog, Nirvana, Bodycount, Urban Dance Squad, The Offspring, Greenday en nog wat vage duitse punkmuziek. De komende dagen ga ik u lastig vallen met een aantal nummers afkomstig van die cassettebandjes, dus vindt u dit vervelend, dan raad ik u aan de komende dagen niet op deze Blog te kijken (in ieder geval niet voor het Muziekje van de Dag), bent u wat minder snel van de wijs te brengen of gewoonweg nieuwsgierig…..kijk elke dag ff of er wat bijzit van uw gading……have fun!

Vandaag beginnen we met BodyCount….zanger Ice-T…..de YouTubjes:

U begrijpt; ik was nogal een boze puber…..

Martijn…

Geef een reactie

