Wilders…

Gisteren zat ik een beetje te scrappen (= scrollen en zappen) tussen verschillende sites met nieuwsberichten en toen viel mijn oog op het volgende bericht: Helft Moslims overweegt vertrek,

In het artikel wordt verteld dat 1 op de 3 Turkse en Marokkaanse moslims nadenkt over een vertrek uit Nederland, dit komt, blijkt uit het onderzoek, voornamenlijk door de groeinde populariteit van Geert Wilders. Eigenlijk schrik ik daar wel van, dat anno 2009 mensen zich weg laten jagen door een man met een slechte kapper……of is het niet slechts die ene man, maar is het de gehele Nederlandse bevolking? Zijn wij met zijn allen rechtser en minder humaan geworden? Zit het ook in mij?

Als ik daar zo eens over nadenk, dan kom ik tot de conclusie dat deze man misschien iets verwoord dat door veel mensen gevoeld wordt; het gevoel dat de mensen op de straat het steeds meer voor het zeggen krijgen en dat de politie (lees: overheid) steeds minder grip op de zaak krijgt. Wie zijn dan die mensen op de straat? Vaak worden deze mensen in de media afgebeeld als de Allochtoon of de Marokkaan, misschien wel de Moslim, maar is dit ook zo? Kijk ik naar Prem zijn aflevering over Katendrecht, waar kleine Marokkaantjes de buurt overnemen en kereltjes van hooguit 12 jaar  Prem en zijn cameraman bekogelen met stenen en hem uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is, dan krijg ik dat gevoel ook. Maar is het daadwerkelijk zo of ligt het beeld genuanceerder en krijgen wij een bepaald beeld voorgeschoteld door de media?

Voorlopig moet ik u het antwoord schuldig blijven en zal een ieder voor zichzelf uit moeten maken wat hij  of zij gelooft en dit baart mij zorgen, want ik ben er niet voor 100% van overtuigt dat iedereen dit doet en dat de meerderheid van de bevolking die gene volgt die verwoordt wat zij (menen) te voelen…..en die man is op dit moment Geert Wilders.

Ik hoop maar dat niet alle Turken en Marokkanen zich laten afschrikken door deze trend, want dan zou de mooie Nederlandse pluriforme cultuur misschien weleens ten onder kunnen gaan……

Prem in Katendrecht:

Martijn.

Geef een reactie

