Muziekje van de Dag (9)…

Lang, lang geleden, toen de jongens nog meisjes waren, toen ging ik naar mijn eerste concert. Dit vond plaats in Ahoy en hier ging ik heen met mijn beste vriend van toen. Hij was een heel vriendelijke jongen, maar wel een beetje een ‘player’, zoals ze dat nu zeggen. Hij nodigde mij uit voor dit concert en omdat hij in die tijd vooral in de happy hardcore geïnteresseerd was, verbaasde zijn keuze mij.

De band waar we naar gingen kijken was op dat moment niet echt een pop(ulaire) band, maar ging meer richting de alternatieve kant en was (daar kwamen we achter toen we daar zaten) zelfs nog behoorlijk rock ook. Zoals je kon lezen in de laatste zin, zaten we op de 1ste ring en ik kan je vertellen dat als er iets suf is, dan is het zitten tijdens een concert waarbij een geweldige moshpit ontstaat vlak voor het podium!!

Vanaf die dag heb ik me voorgenomen om nooit, maar dan ook nooit meer te gaan zitten tijdens een concert waarbij de mogelijkheid bestaat om in een pit terecht te komen en aan die belofte heb ik me tot op de dag van vandaag kunnen houden…..

De band van vandaag is de Smashing Pumpkins en het concert dat ik bezocht was er één in de Mellon Collie and The Infinite Sadness -tour en daar wil ik ook een nummer uit laten horen……

Meer info over de band hier, hier en vergeet dit niet……Geniet van de volgende twee YouTubjes (twee? Ja twee, want dit is zo’n geweldig album dat er eigenlijk wel 5 Youtubjes zouden moeten staan……maar wil je meer weten dan zoek je zelf maar verder)  😉

Oh ja, zet je muziekinstallatie wel ff wat harder, dat is beter voor de volledige muzieksensatie!

Nou vooruit dan, nog twee….omdat het zo lekker is!

Martijn…

Geef een reactie

