Proberen of doen (part II: aan denken, over denken!)

Er was een man, laten we hem M noemen, die zijn cursisten adviseerde om drie keer per dag over iets te denken in plaats van aan iets te denken. Ze waren enigszins in de oorlog (zie toekomstig blog: oorlog en andere woorden; war) en verbaasd maar antwoordden: “We zullen het proberen”. M gooide vervolgens per ongeluk zijn boek op de grond. Hij probeerde het boek te pakken, maar greep er steeds 10 centimeter naast. Zijn cursisten keken hem verbijsterd aan omdat het zo eenvoudig leek. ‘Probeer jij het dan eens’ daagde M een cursist uit. De cursist liep naar het boek, boog voorover, pakte het boek en gaf het aan M. Die sloeg boos het boek uit de handen van de  cursist en zei:’ Ik vroeg je niet het boek op te pakken, ik vroeg je alleen maar het te proberen…’

Marten

ps: maar ondertussen weer bang dat ook dit niet begrepen wordt… hahahahahahaha

Een Reactie op “Proberen of doen (part II: aan denken, over denken!)

  1. -zucht- …Ik begrijp het wel, maar snap je niet….Moraal alstublieft! Ik denk dat converseren op deze manier hetgeen is waar de bureaucratie zijn slechte naam aan te danken heeft en waardoor er zoveel geld verloren gaat…
    Ik ken een man, laten we hem M. noemen, die regelmatig met praktijkvoorbeelden komt waaruit blijkt (en hijzelf ook woordelijk uit opmaakt) dat cursisten en ander volk met opzet in de oorlog gehouden worden en door gebrek aan kennis denken dat wanneer iemand zoiets in één verhaaltje kan vatten, dees persoon waarschijnlijk wel een hoge mate van intelligentie zal bezitten en dan wordt het lastig om zo een persoon tegen te spreken…….

    M.a.w. in het land der blinden is éénoog koning….

    Martijn.

    ps I:
    voor alle minder oplettende lezers, ik ben Martijn en degeen die dit plaatste is Marten….en ja, wij reageren ook via dit medium op elkaar. Ohja, we durven en kunnen ook via een andere manier communiceren, maar dat willen we soms niet…….

    ps II:
    Ik zie op mijn klokhuis, dat het bijna tijd is voor een nieuw Muziekje van de Dag…

Geef een reactie

