Stelling…

Nu we toch bezig zijn met gedachtegoed….hier een stelling die ik interessant vind en ook in mijn lessen toepas en waar vaak leuke/verrassende reacties op komen:

Ik zeg: Alles wat de mens doet dat doet hij/zij uit egoïsme!

Reageer en overtuig me van het tegenovergestelde…maak me gek!

Martijn.

2 Reacties op “Stelling…

  1. Als ik alles gedaan zou hebben uit egoïsme zou ik goed gek zijn. Er is ook nog zoiets als geloven in een hoger doel, in een gezamenlijke meerwaarde, in stilstaan bij een ander. Dat je weet dat je zelf een cruciale factor bent in de voorgaande regels maakt het nog geen egoïsme. Meer een lotsbestemming. Er zijn momenten waarbij ik echt wel weet wat ik liever zou willen: in mijn hangmat in de avondzon, met saxofoonmuziek op de achtergrond.

  2. Hoi Annelien,
    Ik begrijp wel wat je zegt, maar wat ik bedoel is dat je alleen dingen doet waar je zelf een goed gevoel bij krijgt. Ook al zou je op dat moment liever iets anders doen. Als je ervoor kiest om iemand te helpen dan is dat op dat moment hetgeen waar je een prettig gevoel van krijgt.
    Zou je daar geen goed gevoel van krijgen dan zou je het niet doen.

    Martijn.

Geef een reactie

