Gedicht (2)…

Bij deze een gedicht dat misschien wel het overdenken waard is…. 🙂

Wie slechts het spoor der Wijsheid vond, dien houd ik nog voor geenen man.

Doch die Domheid heeft doorgrond, die zeg ik dat iets beters kan

Den Wijzen doen begrijpt men licht: daar merkt men nog het hoe en waarom;

Bij Dommen ziet men vruchteloos naar alle deze dingen om.

Der Dommen weg is wonderbaar; geen sterveling die dien ooit doorgrondt.

En zoo u dat gelukken mocht, gij deedt den allergrootsten vond;

Want Domheid is de grootste macht; zij voert het sterkste leger aan.

En ‘k acht, dat nimmer haar een man bestrijden kan of kan verslaan…

– J.J.A. Goeverneur –

 

Ik hoop dat dit gedicht voor u net zo lekker was als voor mij…..Misschien is dit iets om over na te denken. En ach ik zou het even zo waarderen wanneer u er af en toe aan denkt…. 😉

Martijn.

Geef een reactie

